Evaluarea aptitudinilor cognitive (Ped-b) detalii
Abilitatea generală de învățare
Abilitatea numerică
20 min
200 RON
Evaluarea emoţională detalii
Teste proiective
60 – 90 min
400 RON
Masc
15-20 min
150 RON
Scala de autoevaluare a anxietății (Ped-b)
10-15 min
100 RON
Evaluarea personalității detalii
Hipic
Un Părinte
30-45 min
200 RON
Ambii părinți
30-45 min
300 RON
Scala de evaluare a temperamentului (Ped-b) (părinte)
15-20 min
100 RON
Evaluarea comportamentului detalii
Basc-2
Părinte
30 – 45 min
120 RON
Profesor
30 – 45 min
120 RON
Copil
30 – 45 min
120 RON
Scale pentru comportamente disruptive (Ped-b) (părinte/profesor)
15-20 min
100 RON
Chestionar pentru copii – CSI-4 (Ped-b) (părinte/profesor)
15-20 min
100 RON
Evaluarea strategiilor de învățare detalii
Chestionar SMALSI (Ped-b)
20 – 30 min
100 RON
Fișa de evaluare psihologică detalii
Serviciul de Evaluare Complexă a copilului cu dizabilități, Cmbrae, Cjrae
60-180 min
300 RON
Descrierea serviciilor de evaluare
Evaluarea nivelului de dezvoltare neuropsihologică
NEPSY este un instrument complex de diagnoză construit pentru a evalua dezvoltarea neuropsihologică a preşcolarilor şi a şcolarilor în cadrul a cinci domenii funcţionale: funcţii senzorio-motorii, procesare vizual-spaţială, atenţie și funcţii executive (planificare, inhibiţie cognitivă), limbaj, memorie şi învăţare.
Evaluarea aptitudinilor cognitive
Scalele (Ped-b) destinate evaluării aptitudinilor cognitive la vârsta de 10 ani vizează evaluarea nivelului abilității generale de învățare și a abilității matematice. Abilitatea generală de învățare măsoară capacitatea de flexibilitate a categorizării, respectiv capacitatea copilului de a grupa într-un timp scurt aceleași obiecte în categorii diferite, pe baza a diverse criterii. Abilitatea numerică evaluează raționamentul matematic și capacitatea de a efectua calcule matematice.
Evaluarea emoțională
Testele Proiective sunt instrumente destinate evaluării personalității prin intermediul semnificațiilor psihodinamice provenind din interpretarea unor stimuli perceptivi. Aceste tehnici oferă indicii importante privind aspectele dezvoltării emoționale și sociale: nevoile și dorințele subiectului, maturizarea, stima de sine, relațiile cu sine și cu ceilalți, sociabilitatea, frici și temeri, echilibre și dezechilibre.
MASC este un instrument de screening practic și eficient pentru măsurarea anxietății la copiii cu vârstele cuprinse între 8 și 19 ani. Considerat cel mai util instrument de evaluare a anxietății la copii și adolescenți existent până în prezent, MASC constă din 39 de itemi distribuiți în patru scale de bază (Simptome Fizice, Evitarea Lezării, Anxietate Socială și Separare/Panică).
Scala de autoevaluare a anxietății (Ped-b) este un chestionar care evaluează nivelul de anxietate la copiii de vârstă școlară. Este un instrument de autoevaluare a severității simptomelor de anxietate precum anxietatea generalizată, atacul de panică cu/fără agorafobie, tulburarea obsesiv-compulsivă sau fobiile specifice.
Evaluarea comportamentului
BASC 2 reprezintă un sistem multidimensional și multimetodic, utilizat în evaluarea comportamentului și a percepției de sine, pentru copii și tineri. BASC-2 evaluează o arie mare de dimensiuni distincte. Pe lângă evaluarea comportamentului, identifică și o serie de tulburări emoționale și dimensiuni aflate în dezvoltare ale personalității copilului. Proba constă în completarea a trei chestionare complexe, unul efectuat de către părinte, unul de către profesor și unul de către copil.
Scalele pentru comportamentele disruptive Ped-b evaluează frecvența problemelor comportamentale ale copilului observabile la școală, dar și acasă. Conține două scale care măsoară comportamentul, una pentru părinte și una pentru profesor.
Chestionarul pentru copii de vârste școlare (CSI-4) este un instrument prin care sunt evaluate simptomele celor mai întâlnite tulburări psihiatrice la copiii cu vârste între 7-12 ani. Conține două scale, una pentru părinte și una pentru profesor.
Evaluarea personalităţii
HIPIC este un instrument destinat evaluării diagnostice a personalității copiilor. HIPIC descrie diferențele dintre comportamentele și atitudinile copiilor. Astfel, utilizat în context clinic sau pedagogic, permite evaluarea stilului emoțional, interpersonal, motivațional și comportamental al celor mici, pornind de la cele cinci mari dimensiuni ale personalității: stabilitate emoțională, extraversie, imaginație, bunăvoință, conștiinciozitate.
Evaluare IQ
RAVEN conține Testul Matrici Progresive Colorate (4-11 ani) și Testul Matrici Progresive Standard (6-80 ani), teste care sunt destinate examinării inteligenței generale a copiilor. Raven este un test nonverbal, care identifică potențialul mental latent, inteligența moștenită genetic (inteligența fluidă).
WISC IVeste un celebru instrument de măsurare a abilității cognitive a copiilor între 6 ani și 16 ani și 11 luni. Acesta oferă informații privind funcționarea intelectului în domenii cognitive specifice (ex. Indicele de înțelegere verbală, Indicele raționamentului perceptiv, Indicele memoriei de lucru și Indicele vitezei de procesare) și un scor total care reprezintă abilitatea intelectuală generală a copilului (Coeficientul de Inteligență Total).
Evaluarea strategiilor de invatare
Chestionarul SMALSI (Ped-b) este un instrument de autoevaluare conceput pentru a evalua 10 constructe principale asociate cu motivația școlară și cu strategiile de învățare, dintre care 7 se focusează pe punctele tari ale elevului, iar 3 vizează punctele sale slabe.
Fișa de Evaluare Psihologică
FIȘA DE EVALUARE PSIHOLOGICĂ (Serviciul de Evaluare Complexă a copilului cu dizabilități, Cmbrae, Cjrae)
Fișa de Evaluare Psihologică este obținută în urma evaluării clinice a copilului, fiind necesară la Serviciul de Evaluare Complexă a copilului cu dizabilități, CMBRAE sau CJRAE. În cadrul evaluării, copilului îi sunt propuse sarcini din diverse teste psihologice în funcție de nevoile sale (NEPSY, SON-R, WISC-IV, Raven, teste Proiective, scalele clinice Ped-b etc.), timp în care specialistul culege informații despre achizițiile acestuia în ariile importante de dezvoltare, raportându-se la vârsta cronologică (dezvoltare motrică, interacțiune socială, dezvoltare cognitivă, limbaj, independență și autoservire, absența/prezența unor caracteristici clinice).